Nincs termék a kosárban!
A történetek a megismerés és megértés alapvetõ formáinak tekinthetõk.Tapasztalataink, élményeink társas megosztása – legyen az személyes vagy tudományos – alapvetõen ...
A Habsburg Történeti Intézet és az Olasz Kulturális Intézet 2007. március 30-án konferenciát rendezett „A Monarchia kora – ma" címmel az éppen 140 évvel ezelõtt a kiegyezést ...
A tankönyv – magyar nyelven elsõ ízben – tizennégy fejezetben foglalja össze az információs társadalom elméleti fogalmával, az e-politika, e-kormányzás alapjelenségeivel kapcsolatos ...
Kit érdekel a 21. század elején, a mobil és a digitális kommunikáció, a globalizáció rohamos terjedése idején a rádiózás, „a nagypapa doboza"? Pláne a magyarországi és a közszolgálati. Pedig a rádiózás is óriási megújulás elõtt áll ...
A kötet szerkesztõje olyan szöveggyûjteményt állított össze, melynek írásai a személyek közötti kommunikációt elemzik, megpróbálják feltárni a hétköznapi szituációk kommunikációs jelenségeinek szabályszerûségeit ...
A Kréné sorozat legújabb kötetével olyan helyre kalandozik, ahol a tudomány éppen történik. Fröhlich Ida, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem dékánja 2003 őszén rendezett konferenciájának (Újraírt szövegek) előadásait...
A gyûlölet tárgya régen jelen van már fejtegetéseinkben. A „liberalizmus”, a „burzsoá”, a „kozmopolita” helyébe mindenütt szabadon behelyettesíthetõ a „zsidó”. A probléma messze ...
Hogyan tulajdonítunk lelkiállapotokat, például vágyakat, vélekedéseket, szándékokat, gondolatokat önmagunknak és társainknak? Miként „olvassuk\" a saját gondolatainkat és ...
Önállóak vagyunk döntéseinkben, vagy úgy érezzük, hogy bábuként mozgat minket a sors, a körülmények, az égi és földi felsõbb hatalmak? Elhisszük-e magunkról, hogy ...
„Akkor döbbenünk meg mindig igazán, mikor régi mongóliai gyûjtéseinket a kilencvenes évek elejérõl elõvesszük, s belõlük újra élednek a mesemondók, az énekesek ...
Sáska Géza tanulmánykötete az oktatáspolitika, a tantervek és a tananyag-szabályozás kérdéseit, a pedagógiai folyamatot, az iskolarendszerek és pedagógiai módszerek történeti fejlõdésének problémáit a lehetõ legtöbb ...
A szerzõk és szerkesztõk törekvése (hogy a társadalom minél behatóbb megismeréséhez támpontokat nyújtsanak) maradéktalanul megvalósul: "E könyv megkísérel szempontokat adni a társadalmi jelenségek szemléléséhez, ezen keresztül pedig ...
Amikor a gazdaságelméletre alapozott elõrelátás csütörtököt mond, a közgazdászok sztorizni kezdenek – japán menedzserekrõl, a zürichi „kígyóról\", a Bank of England ...
A császárok Rómájának egyik legjelentõsebb uralkodói egyénisége, s egyben a világtörténelem egyik legnagyobb hódítója volt Marcus Ulpius Traianus. Már életében legendává ...
Sokszor hangoztatott, már-már elkoptatott igazság, hogy az iskola nem csak a gyermek tudását, értelmi képességeit, hanem egész személyiségét fejleszteni hivatott. Az újabb és újabb nevelési programok ...
Salamon története elválaszthatatlan Dávid alakjától, bár mintha a híres fiú a bibliai szövegek mennyiségében és változatosságában is elmaradna apja mögött. Salamon hagyatéka azonban első pillantásra is izgalmas, ha pedig...
Sáska Gézát az autonómiák kis körei foglalkoztatják. Politológiai elemzéseinek terepéül évtizedek óta az oktatásügyet választotta – már akkor is, amikor az iskola és a pedagógia még elválaszthatatlannak tûnt ...
Könyvemben elõbb a nagyvárosok, mindenekelõtt Budapest térbeni-társadalmi szerkezetének elemzésével kapcsolatban végzett, alapvetõen módszertani jellegû kutatásaink eredményeit ...
A könyv Szondi Lipót sorsanalízisét és a 20. század közepének igen népszerû diagnosztikai eszközét helyezi el a mai narratív pszichológia elméleti rendszerében és módszertanába ...
1990 óta 1121 fõ szolgált a magyar országgyûlésben. Az õ szocio-demográfia és a politikai tulajdonságaikat elemzi a kötet különbözõ szempontok alapján. Az egyes fejezetek – bevallottan – a képviselõi befolyás...
A könyv a Habsburg Történeti Intézet eszmetörténeti konferenciasorozatának egy kötete. Az elsõ, 2004-ben megrendezésre kerülõ a konzervatorizmussal...
Jelen monográfia az 1867 és 1918 közötti korszak magyar képzõmûvészetének társadalomtörténetét dolgozza fel európai összefüggésekbe ágyazva.
Kötetünk a szerzõnek a pedagógia különbözõ témáiról kialakult meglátásait, kutatási eredményeit reflexióit ajánlja föl olyan témakörök köré szervezve, mint az iskola mint sajátos élményvilág...
A kötet a Habsburg-dinasztia történelmi szerepével és a birodalom felbomlásával kapcsolatos, a két világháború között született német, osztrák és magyar értelmezéseket, narrációkat tekinti át, elsõsorban a német etnicitás...