Nincs termék a kosárban!
Motorizáció Pécsett, a XX. század első felében - egy családi vállalkozás tükrében.
Az angol szerzők által készített kézikönyv számba veszi azokat a legfontosabb területeket, ahol a történettudós használhatja a számítógépet... Jó állapotú használt könyv.
A Pécsi Uránércbánya Vállalat Vegyi Dúsító Műve
Az Állami Nyomda közel másfél évszázados története az ólommal végzett kézműipari munkától a számítógépes vezérlésű tömegtermelésig ível.
Agrarna i zanatska istorija Juznog Alfelda na prekretnici XIX i XX veka A kötet, amelyet kezében tart az olvasó, arra hivatott, hogy átfogó képet nyújtson a dél-alföldi régió 19. század végi, 20. század eleji mezőgazdasági..
A legnagyobb magyar" történelmi jelentősége vitathatatlan. Nagyvonalú tervei és országot formáló alkotásai közismertek. Kevesekben merül fel azonban a kérdés, vajon milyen anyagi eszközökkel tudta mindezt...
Császár László építészmérnök, középkori műemlékek, templomok, egyéb egyházi műemlékek, kastélyok helyreállításával, a városrendezéssel összefüggő műemléki feladatokkal, a műemlékvédelem általános...
1906-ban a pécsi Zsolnay gyárban csodálatos szépségű kék vázák készültek, melyek közül kettő a szerbiai Palicsra, hat Bécsbe, a Wien folyó partjára került, néhány Pécsett maradt.
A stúdió történetének egyes szakaszai is megtalálhatók néhány, inkább csak a szakemberek körében olvasott folyóiratcikkben, a megindulástól a mai napig terjedő átfogó történet azonban mind ez ideig nem jelent meg.
A mű időrendben halad előre, miközben sokszor egy-egy nagyobb téma részletezése köré csoportosítja mondanivalóját. Ilyen az Erzsébet híd felépítése, a 4-es metró sorsa, vagy a parkolás gondja.
A könyv részletesen tárgyalja a birtok épületeit, az állattartás, a növénytermesztés, a tárolás, a kiszolgálóépületek legfontosabb technológiai, funkcionális, szerkezeti ismérveit.
A könyv bemutatja a föld-, vályog- és szalmabála-építés lényegét. Összefoglalja a természetes anyagok használatát és a kivitelezés gyakorlati ismereteit.
A "Zalai olajos történetek" c. kötetben harmincöt hosszabb-rövidebb - elbeszélésszerű - történetben az olvasó elé tárul az 1950-es évek magyar - zalai - olajiparágak számos érdekes eseménye, ...
Kötetünk számos példa és esettanulmány segítségével igyekszik minél sokoldalúbb módon közelíteni a pályaudvar és a város kapcsolatának vizsgálatához.
2003. október 10-én a Budapesti Történeti Múzeumban magas színvonalú tudományos ülést tartottak, rendkívül gazdag kiállítást nyitottak meg a két híd történetéről.
Hol voltak és hova lettek mára a gőzmalmok, ha Budapest valaha a gőzmalmok városa volt? Miért lehetett világhírű a magyar liszt?
Régmúlt időket idéz fel ez a kötet, amely végigvezeti az olvasót a magyar folyami hajózás, illetve a budapesti hajógyártás hőskorán, fénykorán, illetve gyors hanyatlásán.
A szerkesztés és az adatok bősége már első olvasásra is lenyűgöz: szülővárosom, Pécs villamos-és autóbusz közlekedése történetének tárgyszerű leírását találom a kötetben, amelynek adatai segítenek...
A kötet szerzői ismert szakírók, az egyes fejezetekben közölt tanulmányaik gazdagítják a térségre vonatkozó művelődéstörténeti szakirodalmat, másrészt érdekes olvasmányt kínálnak mindazoknak, akik érdeklődnek a technika története iránt, vagy fontos számukra, hogy megismerjék szűkebb pátriánk...
Levéltári forrásokon, adatgyűjtéseken, terepmunkán, visszaemlékezéseken, személyes tapasztalatokon nyugvó összegzése a Zsolnay gyár ma már nem létező, mindeddig feldolgozatlan része, az egykor ...
150 évvel ezelőtt indult meg Temesváron a három évtizedet megélt lóvasút, amely az 1866-ban átadott budapesti városi lóvasút után az akkori Magyarországon másodikként épült meg.
A bánáti hegyi vasutat a műtárgyak sokasága teszi még érdekesebbé, híressé. Ezek nemcsak a szakemberek érdeklődésére tarthattak számot, hanem az átlagembert is lenyűgözték.
A Valkány-Perjámos-Varjas-vasútvonal története