Nincs termék a kosárban!
Agrarna i zanatska istorija Juznog Alfelda na prekretnici XIX i XX veka A kötet, amelyet kezében tart az olvasó, arra hivatott, hogy átfogó képet nyújtson a dél-alföldi régió 19. század végi, 20. század eleji mezőgazdasági..
A legnagyobb magyar" történelmi jelentősége vitathatatlan. Nagyvonalú tervei és országot formáló alkotásai közismertek. Kevesekben merül fel azonban a kérdés, vajon milyen anyagi eszközökkel tudta mindezt...
Császár László építészmérnök, középkori műemlékek, templomok, egyéb egyházi műemlékek, kastélyok helyreállításával, a városrendezéssel összefüggő műemléki feladatokkal, a műemlékvédelem általános...
1906-ban a pécsi Zsolnay gyárban csodálatos szépségű kék vázák készültek, melyek közül kettő a szerbiai Palicsra, hat Bécsbe, a Wien folyó partjára került, néhány Pécsett maradt.
A stúdió történetének egyes szakaszai is megtalálhatók néhány, inkább csak a szakemberek körében olvasott folyóiratcikkben, a megindulástól a mai napig terjedő átfogó történet azonban mind ez ideig nem jelent meg.
Ez a könyv emléket állít a mai Pápa közigazgatási területén évszázadokon át működő, a várossal közel egyidős iparágnak, a malomiparnak.
A mű időrendben halad előre, miközben sokszor egy-egy nagyobb téma részletezése köré csoportosítja mondanivalóját. Ilyen az Erzsébet híd felépítése, a 4-es metró sorsa, vagy a parkolás gondja.
A könyv részletesen tárgyalja a birtok épületeit, az állattartás, a növénytermesztés, a tárolás, a kiszolgálóépületek legfontosabb technológiai, funkcionális, szerkezeti ismérveit.
A könyv bemutatja a föld-, vályog- és szalmabála-építés lényegét. Összefoglalja a természetes anyagok használatát és a kivitelezés gyakorlati ismereteit.
A kötet áttekinti a magyarországi kőépítkezés történetét, ismerteti a kőfajtákat, a kőszerkezeteket és a kőből épült lakóházak jellemzőit. Külön fejezet foglalkozik a házak korszerűsítésével, ...
A "Zalai olajos történetek" c. kötetben harmincöt hosszabb-rövidebb - elbeszélésszerű - történetben az olvasó elé tárul az 1950-es évek magyar - zalai - olajiparágak számos érdekes eseménye, ...
Kötetünk számos példa és esettanulmány segítségével igyekszik minél sokoldalúbb módon közelíteni a pályaudvar és a város kapcsolatának vizsgálatához.
2003. október 10-én a Budapesti Történeti Múzeumban magas színvonalú tudományos ülést tartottak, rendkívül gazdag kiállítást nyitottak meg a két híd történetéről.
Hol voltak és hova lettek mára a gőzmalmok, ha Budapest valaha a gőzmalmok városa volt? Miért lehetett világhírű a magyar liszt?
Régmúlt időket idéz fel ez a kötet, amely végigvezeti az olvasót a magyar folyami hajózás, illetve a budapesti hajógyártás hőskorán, fénykorán, illetve gyors hanyatlásán.
Baranya és Pécs ipartörténetének neves - a megyehatáron túl is jól ismert - személyiségei (Angster József, Engel Adolf, Höfler Jakab, Hamerly János, Taizs József, Zsolnay Vilmos és Miklós), valamint a múlt homályába veszett, csaknem teljesen elfeledett alakjai ...
A szerző kutatási területe közlekedés- és várostörténet Magyarországon a 19. és a 20. század-ban, ezen belül is elsősorban a városi közlekedés története. A témakörön belül főleg a vidéki Magyarországra összpontosít, mert az ...
A kötet szerzői ismert szakírók, az egyes fejezetekben közölt tanulmányaik gazdagítják a térségre vonatkozó művelődéstörténeti szakirodalmat, másrészt érdekes olvasmányt kínálnak mindazoknak, akik érdeklődnek a technika története iránt, vagy fontos számukra, hogy megismerjék szűkebb pátriánk...
Levéltári forrásokon, adatgyűjtéseken, terepmunkán, visszaemlékezéseken, személyes tapasztalatokon nyugvó összegzése a Zsolnay gyár ma már nem létező, mindeddig feldolgozatlan része, az egykor ...
A kötet részletesen tárgyalja a vasútvonal létrehozásának szükségességét, úgy, ahogy azt egyrészt az érdekelt helyiek, valamint a feltörekvő régióközpont, Temesvár szabad királyi város látta.
150 évvel ezelőtt indult meg Temesváron a három évtizedet megélt lóvasút, amely az 1866-ban átadott budapesti városi lóvasút után az akkori Magyarországon másodikként épült meg.
A bánáti hegyi vasutat a műtárgyak sokasága teszi még érdekesebbé, híressé. Ezek nemcsak a szakemberek érdeklődésére tarthattak számot, hanem az átlagembert is lenyűgözték.
A kötet részletesen tárgyalja a vasútvonal létrehozásának szükségességét, úgy, ahogy egyrészt az érdekelt helyiek ...
Az Oravica-Báziás-vasútvonal a Bánság első vasútvonalaként vonult be a történelembe. Ugyanakkor a mai Románia területén lévő első vasútvonal ranggal is büszkélkedhetett.