Nincs termék a kosárban!
Az Oravica-Anina hegyi vasút története című könyvemben, mely 2013-ban került az érdeklődők kezébe, elsősorban a vasútvonal építéstörténetét tartottam szem előtt, de szóltam az üzemeltetésről és az üzemeltetőkről, valamint a vonalon közlekedő különleges mozdonyokról is. A műtárgyakat terjedelmi okokból csak röviden ismertethettem.
A bánáti hegyi vasutat a műtárgyak sokasága teszi még érdekesebbé, híressé. Ezek nemcsak a szakemberek érdeklődésére tarthattak számot, hanem az átlagembert is lenyűgözték. Manapság is rabul ejtik a mély völgyeket átlépő, merész vonalú viaduktok, melyek néha fémpánttal ékesített kőcsipkeként tűnnek ki a vadregényes tájból, a hegy gyomrába furakodó alagutak, a míves, szépen faragott kőtömbökből megépített boltozott átereszek, a mára már teljesen a tájba simuló, belenövő, patinássá vált támfalak, a gyorsan lezúduló, romboló hegyi patakok megzabolázására épített kőművek. E kötet a Jaszenova-Oravica-Anina-vasútvo-nal műtárgyairól nyújt részletes képet.
Tartalom
Előszó
A Jaszenova-Oravica-Anina-vasútvonal rövid története
A Jaszenova-Oravica-Anina-vasútvonal műszaki adatai
Támfalak
Átereszek, aluljárók, hidak
A Nátra-patak hídja
Völgyhidak (Viaduktok)
Az oravicai viadukt
A hegyi szakasz viaduktjai Oravica és Anina között
Alagutak
A vasútvonal első fényképésze
Földrajzi elnevezések
Források, válogatott bibliográfia
Lucrári de artá pe linia feratá Iasenova-Oravija-Anina (Rezumat)
Engineering Works on the ]asenovo/Jaszenova-Oravita/Oravica-Anina Railroad (Summary)
Oldalszám: 153
Kiadási év: 2016