Nincs termék a kosárban!
A 70-es évek folyamán Európa-szerte elkezdődött egy nosztalgiahullám, amely kiterjedt a vasúti járművekre és műtárgyakra is. Ennek eredményeként a vasutak nemcsak a régi állomásépületek, vontatójárművek, személy- és teherkocsik műemlék jellegű megőrzésére törekedtek, hanem arra is, hogy a történelmi értékű járműveket üzemképes állapotba hozva azok üzembe helyezésével felidézzék a vasút hőskorát. Az eredeti szépségükben helyreállított szerelvényekkel nevezetesebb évfordulókon különjáratokat közlekedtetnek számos országban.
A jelenség Angliából, a mozdony őshazájából indult ki, de csakhamar elterjedt egész Európában, sőt azon kívül is.
A Magyar Államvasutak vezetői korán felismerték a mozgalom jelentőségét. Az elmúlt években több régi mozdonyt és kocsit újítottak fel a járműjavítók, 1985-86-ban pedig döntés született egy volt "déli vasúti gyorsvonat" felújítására, mely a 109 109 psz. gőzmozdonyból, a Da 15384 sz. poggyászkocsiból, a Caü 14821 sz. személykocsiból és a CIWL 2347 sz. étkezőkocsiból áll.
Oldalszám: 16
Kiadási év: 1987