Nincs termék a kosárban!
Sáska Géza tanulmánykötete az oktatáspolitika, a tantervek és a tananyag-szabályozás kérdéseit, a pedagógiai folyamatot, az iskolarendszerek és pedagógiai módszerek történeti fejlõdésének problémáit a lehetõ legtöbb nézõpontból járja körül, veszi szemügyre, értékeli, kritizálja. Egyszóval határozott véleményt formál, vitatkozik, miközben egy-egy probléma tankötelezettség és rejtett tanterv, iskolai értékelés és tanügyigazgatás összefüggései, a képesség társadalmi kötöttségei, az alternatív pedagógia gyõzelme az utóbbi években-évtizedekben olyan aspektusait világítja meg, amelyek eddig elkerülték a témával foglalkozók figyelmét. Sáska Géza határozott kézzel, bátran nyúl hozzá kényes témákhoz is. Érdekes elemzését nyújtja például a tudományalapú (és így a felvilágosodás örökségének tekinthetõ), de alapvetõen antiintellektuális nemzetiszocialista nevelés elméletének és gyakorlatának, miközben a képesség és ismeret hitleri szembeállításának problémáit jelezve mutat rá e két fogalom viszonyára. Hangneme, stílusa, kritikai hangvétele, dialektikája és dinamikája mellett ebben rejlik a kötet másik erénye: Sáska Géza nagy hangsúlyt fektet a fogalmi megkülönböztetésekre, etimológiai összefüggésben érzékelteti olyan szavaink gazdag, sokatmondó jelentéstartományait, mint például a mûveltség, a kultúra, a tanulás vagy a tudás. A többnyire a keletkezés idõrendjében visszafelé haladó kötet több évtized szakmai munkásságába is betekintést nyújt - érdemes minden érdeklõdõ figyelmébe ajánlani a Csapó Benõ elõszavával és függelékkel kiegészített kiadványt.
Oldalszám: 216
Kiadási év: 2007