Nincs termék a kosárban!
A stúdió történetének egyes szakaszai is megtalálhatók néhány, inkább csak a szakemberek körében olvasott folyóiratcikkben, a megindulástól a mai napig terjedő átfogó történet azonban mind ez ideig nem jelent meg.
Valamikor az amerikaiak azt írták, hogy "egy orosz őrmester felfegyverezte az egész Varsói szerződést." Nagyon képletes a hasonlat, és igen lírai, de teljes mértékben fedi a valóságot. A Kalasnyikov gépkarabély a mai napig igen népszerű világszerte...
Az ismert televíziós szakember könyve tudományos alapossággal, de világos, közérthetõ nyelven mutatja be, hogyan épülnek fel, hogyan mûködnek, milyen mûsortípusokat preferálnak a kereskedelmi televíziók...
Simon Károly (Gyula, 1941) minden bizonnyal a legeredményesebb magyar designer, mert eddigi pályája során önállóan vagy csoportmunkában tervezett berendezéseivel, illetve ezek ...
A szerkesztés és az adatok bősége már első olvasásra is lenyűgöz: szülővárosom, Pécs villamos-és autóbusz közlekedése történetének tárgyszerű leírását találom a kötetben, amelynek adatai segítenek felidézni ...
Császár László építészmérnök, középkori műemlékek, templomok, egyéb egyházi műemlékek, kastélyok helyreállításával, a városrendezéssel összefüggő műemléki feladatokkal, a műemlékvédelem általános...
Az Oravica-Báziás-vasútvonal a Bánság első vasútvonalaként vonult be a történelembe. Ugyanakkor a mai Románia területén lévő első vasútvonal ranggal is büszkélkedhetett.
A kötet részletesen tárgyalja a vasútvonal létrehozásának szükségességét, úgy, ahogy egyrészt az érdekelt helyiek ...
A bánáti hegyi vasutat a műtárgyak sokasága teszi még érdekesebbé, híressé. Ezek nemcsak a szakemberek érdeklődésére tarthattak számot, hanem az átlagembert is lenyűgözték.
150 évvel ezelőtt indult meg Temesváron a három évtizedet megélt lóvasút, amely az 1866-ban átadott budapesti városi lóvasút után az akkori Magyarországon másodikként épült meg.
A kötet részletesen tárgyalja a vasútvonal létrehozásának szükségességét, úgy, ahogy azt egyrészt az érdekelt helyiek, valamint a feltörekvő régióközpont, Temesvár szabad királyi város látta.
A kötet szerzői ismert szakírók, az egyes fejezetekben közölt tanulmányaik gazdagítják a térségre vonatkozó művelődéstörténeti szakirodalmat, másrészt érdekes olvasmányt kínálnak mindazoknak, akik érdeklődnek a technika története iránt, vagy fontos számukra, hogy megismerjék szűkebb pátriánk...
Régmúlt időket idéz fel ez a kötet, amely végigvezeti az olvasót a magyar folyami hajózás, illetve a budapesti hajógyártás hőskorán, fénykorán, illetve gyors hanyatlásán.
Hol voltak és hova lettek mára a gőzmalmok, ha Budapest valaha a gőzmalmok városa volt? Miért lehetett világhírű a magyar liszt?
A 70-es évek folyamán Európa-szerte elkezdődött egy nosztalgiahullám, amely kiterjedt a vasúti járművekre és műtárgyakra is. Ennek eredményeként a vasutak nemcsak a régi állomásépületek, vontatójárművek...
A Volt egyszer egy vasút… a hazai vasúthistória kevésbé közismert, gyakran szórakoztató elemeit is tartalmazó részleteit mutatja be igényesen válogatott ábrázolások és az azokhoz csatolt magyarázó szövegrészek segítségével...
Ez a könyv emléket állít a mai Pápa közigazgatási területén évszázadokon át működő, a várossal közel egyidős iparágnak, a malomiparnak.
Ez a könyv a nevezetesebb napórafajták skáláinak hagyományos szerkesztési elveihez kapcsolódóan az alapvető csillagászati, matematikai ismereteket és a legegyszerűbb számításokat gyűjti csokorba.
A vasutak Európában több mint másfél évszázados múltra tekintenek vissza Jó állapotú használt könyv, a boritó kopott.
Kötetünk számos példa és esettanulmány segítségével igyekszik minél sokoldalúbb módon közelíteni a pályaudvar és a város kapcsolatának vizsgálatához.
A szerző kutatási területe közlekedés- és várostörténet Magyarországon a 19. és a 20. század-ban, ezen belül is elsősorban a városi közlekedés története. A témakörön belül főleg a vidéki Magyarországra összpontosít, mert az ...