Nincs termék a kosárban!
Reprint kiadás
1983-ban a Fórumnál megjelent Béla Duránci könyve a vajdasági szecesszióról. A magyarul megjelent könyv percek alatt elfogyott, az elmúlt húsz évben inkább a legendája élt és rengeteg fénymásolat, amit művészettörténészek, ...
A szerkesztés és az adatok bősége már első olvasásra is lenyűgöz: szülővárosom, Pécs villamos-és autóbusz közlekedése történetének tárgyszerű leírását találom a kötetben, amelynek adatai segítenek felidézni ...
Érd és térsége Épített környezet az aglomerációban Érd and Vicinity Built Environment in the Conurbation in Hungary
Azzal a reménnyel adjuk olvasóink kezébe ezt a helytörténeti könyvet, hogy ha elolvassák, még jobban megismerik, megszeretik Zamárdit.
A könyvet haszonnal forgathatják építészek, művészettörténészek, helytörténészek, a házak mai és egykori lakói, mindazok, akiket lakóhelyük története érdekel.
Pannonhalma 1000 éve Mons Sacer 996-1996 I-III. Épületfelmérések melléklettel, védődobozban Újszerű állapotú használt könyv.
A Szegedi Zsidó Hitközség-, vezetői, intézményei, imahelyei történetének rövid bemutatása mellett a közösség három temetési helyének históriájáról szól e kötet, továbbá a Szegedi Chevra Kadisa történetébe is...
Dunaújváros közigazgatási határain belül van egy földdarab, amely hajdan a Duna egyik szigete volt, most már viszont inkább csak félszigetnek mondható. Nevében azonban ma is sziget - a Szalki-sziget.
Könyvünk célja, hogy egyként szolgálja a Wekerlén élők érdeklődését és a telep hangulatától elbűvölt olvasók igényét. Mindezek mellett váljék építészettörténeti alapmunkává.
Az Oravica-Báziás-vasútvonal a Bánság első vasútvonalaként vonult be a történelembe. Ugyanakkor a mai Románia területén lévő első vasútvonal ranggal is büszkélkedhetett.
A kötet részletesen tárgyalja a vasútvonal létrehozásának szükségességét, úgy, ahogy egyrészt az érdekelt helyiek ...
A könyv 22 éves időszakot vizsgál, szerkezeti felépítéséből kiindulva közösségmonográfiának lehet tekinteni. Úgy kívánja bemutatni a két világháború közötti lényegesebb mozzanatokat, hogy az esemény- és a politikatörténeti vizsgálatok szintjén...
A bánáti hegyi vasutat a műtárgyak sokasága teszi még érdekesebbé, híressé. Ezek nemcsak a szakemberek érdeklődésére tarthattak számot, hanem az átlagembert is lenyűgözték.
A kötet a Torda vármegyei birtokos társadalom, lehetőség szerint személyekre lebontott-bemutatására tesz kísérletet.
150 évvel ezelőtt indult meg Temesváron a három évtizedet megélt lóvasút, amely az 1866-ban átadott budapesti városi lóvasút után az akkori Magyarországon másodikként épült meg.
A kötet részletesen tárgyalja a vasútvonal létrehozásának szükségességét, úgy, ahogy azt egyrészt az érdekelt helyiek, valamint a feltörekvő régióközpont, Temesvár szabad királyi város látta.
Miért Gyulafehérvár? Azaz miért lett ez a csekély lélekszámú és viszonylag fejletlen polgársággal rendelkező mezőváros az 1541 után alakuló Erdélyi Fejedelemség uralkodóinak székhelye? A kérdés már jó ideje foglalkoztatja a ...
A kötet szerzői ismert szakírók, az egyes fejezetekben közölt tanulmányaik gazdagítják a térségre vonatkozó művelődéstörténeti szakirodalmat, másrészt érdekes olvasmányt kínálnak mindazoknak, akik érdeklődnek a technika története iránt, vagy fontos számukra, hogy megismerjék szűkebb pátriánk...
A "Székelyföld leírása" címû mûvem megírásakor Torda városát is be akartam foglalni az Aranyosszéket tárgyaló V. kötetbe, nemcsak azért, mert lakosainak nagy része székely eredetû s mert e város és a székelység...
A Beszélő Városok sorozat történelmi kis- és középvárosokat kíván megszólaltatni.
Szőke Anna figyelme ebben a könyvében a dél-bánáti szórvány magyarság népéletének feltárása felé fordult Ennek a régiónak több területét is megkülönböztethetné a néprajztudomány, ha foglalkozna a Vajdaságnak ezzel a kultúrtájával s az itt élő magyarság hagyományaival.