
Nincs termék a kosárban!
A didaktika a pedagógiának a tanulás támogatásával foglalkozó tudományterülete, amely a Comenius óta eltelt 5 évszázadban folyamatosan gazdagodott, bővült. A jelen kézikönyv több mint 20 fejezetben dolgozza fel a tanulás jellemzőire, a tanulókra, a tehetségesekkel, a különös figyelmet igénylőkkel való bánásmódra, az oktatás tartalmára, a tantervekre, a tervezésre, az oktatás kereteire, stratégiáira, módszereire, a digitális pedagógiára vonatkozó legújabb ismereteket. Tájékozódhatunk belőle a társadalom és az oktatás kapcsolatáról, a tanulás környezetéről, a hatékony pedagógus ismérveiről, a pedagógussá válás folyamatáról, a pedagógiai kutatás alapvető módszereiről, valamint az oktatás paradigmáinak történeti alakulásáról. A kézikönyvet, amelyet a neveléstudomány és a pedagógusképzés jeles képviselői írtak, egyaránt haszonnal forgathatják az ismereteiket bővíteni kívánó gyakorló pedagógusok, doktoranduszhallgatók, valamint a mesterség alapjaival ismerkedő pedagógusjelöltek.
Tartalom
Impresszum
Köszönetnyilvánítás
Előszó
A szerzőkről
A tanítás-tanulás értelmezésének történeti alakulása, változása
Oktatás és társadalom
A tanulás
A tanulási környezet
A tanuló
A tehetséges gyermek, tanuló
A sajátos nevelési igényű tanulók a többségi iskolában
Fokozott figyelmet érdemlő tanulói csoportok nevelésével és oktatásával összefüggő kérdések
A pedagógus
Az oktatás célrendszere
Az oktatás tartalma
Az oktatás tartalmi szabályozása
Az oktatás folyamata
Az oktatás stratégiái
Az oktatás szervezési módjai/munkaformái
Az oktatás módszerei
Az oktatás eszközei és digitális technikái
Az oktatás szervezeti keretei és formái
A pedagógiai értékelés
Az oktatómunka tervezése
Az iskola szervezete
A kezdő pedagógus
Kutatásmódszertani alapismeretek a kutatásalapú pedagógusképzésben
Oldalszám: 841
Kiadási év: 2022