Nincs termék a kosárban!

Szabó Éva: Szeretettel és szigorral

Szabó Éva: Szeretettel és szigorral

Cikkszám : S9630585771
Kiadó:
Akadémiai Kiadó
Fogyasztói ár5.500 Ft
Ár / kg:

Nincs készleten

Szabó Éva a Szegedi Tudományegyetemen pszichológiát tanít tanárjelölteknek és pszichológia szakos hallgatóknak. Elkötelezett híve az alkalmazható pszichológiai ismeretek átadásának és a nevelési gyakorlattal közvetlenül összefüggő jelenségek jobb megértését szolgáló kutatásoknak.
A könyv az iskoláról szól mindazoknak, akik érintettek az oktatás kérdéseiben: elsősorban pedagógusoknak és szülőknek, valamint a tanári pályára készülő hallgatóknak. A szerző célja a szemléletformálás, egyfajta hídverés a tanárok és tanítványaik szülei között, annak segítése, hogy mindkét fél jobban megértse a másik nézőpontját. Megismerhetjük, miért látják másként a tanárok és a szülők az iskolába zajló eseményeket. Beszél a konfliktusokról és a mögöttük meghúzódó okokról. Bemutatja a szülők és tanárok közötti együttműködés jelenlegi formáit, az abban rejlő pszichológiai buktatókat és lehetőségeket.
A könyv anyagának feldolgozása segíti a pedagógusokat és a tanári pályára készülő hallgatókat abban, hogy jobban megértsék a szülők álláspontját, könnyebben átlássák a nézetkülönbségek okait és működését, ezáltal nagyobb empátiával forduljanak a szülők felé még azoknak az esetekben is, amikor a pedagógus nevelési módszereit bírálják.

Tartalom

Bevezetés
Miért látják másképp? A szülők és a pedagógusok nézetkülönbségének főbb okai
A laikus és a tudományos gondolkodás alapvető jellemzői, különbségei
Az információszerzés eltérő módjai
Mit mutatnak a tudományos kutatások?
Született pedagógus vagy képzett pedagógus?
Miből lesz a cserebogár, avagy hogyan hatnak egymásra a képzés előtti, képzés alatti és képzés utáni élmények?
Egyet vagy harmincegyet? Az iskolai és a családi nevelés eltérései
Harc a figyelemért
"Papa ne prédikálj!" A direkt és indirekt nevelői hatások eltérései
"Anya csak egy van." A kapcsolati minőség és a kötődés hatásai
"Egy bolond százat csinál." A csoport hatása a viselkedésre
Az iskolai nevelést befolyásoló egyéb körülmények
"Mit és hogyan?" Az iskolai nevelés céljának és módszereinek megítélése
A nevelési célok kérdése
Egy kis neveléstörténet
Oktatás-nevelés. Az iskolai nevelés céljának megítélése ma
Az iskola nevelő szerepének megítélése
A tanárok szerint: neveljünk! De hogyan? A nevelési stílus kérdései
Gyermekkép és nevelési módszerek
Nevelési stílus és nevelési elvek a kutatások tükrében
Az elvek és a gyakorlat: az iskolai konfliktusok és a megoldási stratégiák
A konfliktusok és a megoldások
Konfliktusok kezelése az iskolában egy vizsgálat tükrében
Mi a helyzet a pedagógiai következetességgel?
"Jó neki, ott a nyári szünet!" Az érem másik oldala: a tanári szerep jellemzői
A tanári szerepkövetelmények változása
A társadalmi változások hatása a tanár-diák kapcsolatra
Jó tanár - rossz tanár
A tanári ideálképek a szülők és a tanárok nézeteiben
Tanár-diák kapcsolati ideálképek a tanárok és a szülők nézeteiben
Nyilas Misi nincs többé. A tanári tekintély és hatalom problémája
A tanári pálya presztízsének változása
A társadalmi érintkezés szabályainak változása
"Az idegeimre mentek!" A tanári pálya stressztényezői
A stressz mint a mindennapok velejárója
A stressz legjellemzőbb forrásai a tanári pályán
A tartós stressz következményei és a kiégés jelensége
"Könnyű azt mondani!" Néhány jó tanács a stressz hatásának csökkentéséhez
A szülők és a pedagógusok együtt, (egy)másért
A tanár-szülő kapcsolat jellegét befolyásoló tényezők
A törvényi szabályozás és a társadalmi változások hatása
"Hasonló a hasonlónak örül." A nézetek, az értékrend és a kulturális különbségek hatása
Az előzetes tapasztalatok hatása (saját gyermekkor, szülőkkel való korábbi kapcsolat) - sémák, kategóriák, előítéletek
A helyzet fogalma: fogadóóra, szülői értekezlet, családlátogatás
Amiben gyakran egyetértenek, bár talán nem kellene
A "sürgetettség" és a "hibakeresés" pedagógiájának buktatói
"Anyuka foglalkozzon többet a gyerekkel!' Ami működik, az nem biztos, hogy mindig jó is
Amiben nem értenek egyet, bár talán kellene
Új pedagógiai eljárások
Kompetenciahatárok ismertése és elismerése
Ugyanazt másképp. A szülő-tanár kapcsolat építésének hatékony eszközei
"Anyuka, foglalkozzon másképp a gyerekkel!"
Régi helyzetek új tartalommal, új helyzetek új lehetőségekkel
Zárszó helyett
Mellékletek
Irodalom

 

Oldalszám: 221

Kiadási év: 2006

Ajánljuk még:

Please publish modules in offcanvas position.