
Nincs termék a kosárban!
A Selye János Egyetem Kutatóintézete "A bevásárlóközpontok jelene és jövője" címmel 2006. november 9-én tudományos konferenciát szervezett Révkomáromban. Ezen kötetben a plenáris ülés és szekcióülések anyagát adjuk közre. A tanulmányok "a fogyasztás új katedrálisainak" joggal tekinthető kereskedelmi és szolgáltató nagylétesítmények megjelenésének, világszerte való elterjedésének és további térhódításának okaival foglalkoztak, és a folyamat legfontosabb európai, illetve középeurópai jellemzőivel kapcsolatos legújabb kutatások tudományos eredményeit mutatják be. A konferencia előadói között egyaránt megtalálhatók voltak a kérdéskör holisztikus megközelítésével és társadalmi konzekvenciáival foglalkozó egyetemi és főiskolai tanárok, tudományos kutatók, valamint a multinacionális plaza-láncok különféle fajtáit működtető, vagy annak egyes szakterületein hosszú ideje eredményesen tevékenykedő gyakorlati szakemberek.
Újszerű állapotú használt könyv, Glatz Ferencnek szóló dedikációval.
Tartalom
Bevezetés
A fogyasztás új katedrálisai
Hoffmann Istvánné: A bevásárlóközpontok szerepe az igények, és a fogyasztáskultúra fejlesztésében
Sikos T. Tamás: A kereskedelmi komplexumok terjedése Szlovákiában
Kandikó József: Vevők és versenytársak a légkondicionált térben: Egy holisztikus marketing megközelítés
Makó András: Az első Designer Outlet Center Magyarországon
A bevásárlóközpontok marketingkommunikációs tevékenysége
Boros Lajos, Hegedűs Gábor, Pál Viktor: A globalizáció néhány hatása Szeged kereskedelmére
Kollár Csaba: A digitális marketing lehetőségei a kereskedelmi egységek gyakorlatában, és ennek pszichológiai aspektusai
Kovács András: Bevásárlóközpontok harca Tatabányán
A vásárlói magatartás és a központok
Kóródi Márta, Bakos Róbertné: A vendéglátás kínálatának jellegzetességei a magyarországi bevásárlóközpontokban
Koltai Tamás, Kalló Noémi: Az expressz pénztárak működtetésének elméleti és gyakorlati megfontolásai
Egyed Szilárd: „Vigasztalj! Bátoríts! Jutalmazz!” avagy Az élményorientált vásárlás
Horváth Krisztián, Abonyiné Palotás Jolán: Egy városközeli község lakóinak a kereskedelemmel szemben támasztott elvárásai
László Éva, Pólya Éva: A Szolnok Pláza szerepe a helyi lakosság vásárlási döntéseiben
A bevásárlóközpontok, mint a XXI. század agórái
Marton Miklós: A bevásárlóközpontok városiasodása, a városok plázásodása
Nagy Erika: A belvárosi bevásárlóközpontok és a hagyományos köztérszerep megőrzésének lehetőségei az európai városokban
Pénzes Ibolya Rózsa: Bevásárlóközpont, mint a piaci szereplők tevékenységét befolyásoló tényező
Pál Ágnes, Pál Viktor: A határ menti fekvés hatása a szegedi kereskedelem térbeliségére
Szarvák Tibor: Szolnok, plaza, fiatalok – az ifjúságsegítés lehetőségei egy kérdőíves felmérés tükrében
Zsellér Orsolya Veronika: A Reilly-féle gravitációs modell alkalmazása a telephely választási döntéseknél
Oldalszám: 307
Kiadási év: 2007