Nincs termék a kosárban!
A "kisebbségi oktatás" 1989/90 előtt magyarul két dolgot jelentett. Egyrészt azoknak az oktatását, akik magyar létükre a szomszéd országokban élnek; másrészt pedig azokét, akik nem magyar létükre élnek Magyarországon. Használtunk rá egy más kifejezést is, amely azóta csaknem eltűnt a nemzetközi (angol) kommunikációból, és inkább csak németül vagy franciául használják az európai politikai és kulturális színtereken: azt, hogy "nemzetiségi oktatás". A kisebbségi oktatáskutatások köréből elsősorban azokat vettük figyelembe, amelyek a kisebbségi oktatáspolitikával foglalkoztak. Nem gyűjtöttük tehát a nagyon terjedelmes iskolai gyakorlatorientált fejlesztéseket, sem pedig a kisebbségekkel kapcsolatos oktatásügyi intézkedéseket. Bennünket kifejezetten azok a kutatások érdekeltek, amelyek a kisebbségek oktatásügyi érdekeinek érvényesülésével vagy kudarcaival foglalkoztak.
Tartalom
ELŐSZÓ
KISEBBSÉGI OKTATÁSKUTATÁS (Kozma Tamás)
Nemzetközi irányok
A KÖZÉP-EURÓPAI RÉGIÓ
Szemléletek és módszerek
KISEBBSÉGEK OKTATÁSPOLITIKÁI
A LENGYEL-LITVÁN „TANULÁSI RÉGIÓ” (Szerepi Anna-Szíjártó Imre)
Hidak az Odera Fölött (Keller Magdolna-Papp Éva)
DÉL-TIROL (Polonyi Tünde)
Karintia (Fekete Szabolcs)
Kárpátalja (Gabóda Béla)
PARTIUM (Szűcs István)
Gagauz-Yeri (Horkai Anita)
A KISEBBSÉGI OKTATÁSPOLITIZÁLÁS (Kozma Tamás)
A KISEBBSÉGI OKTATÁSPOLITIZÁLÁS CÉLJAI
A KISEBBSÉGI OKTATÁSPOLITIZÁLÁS ESZKÖZEI
A KISEBBSÉGI OKTATÁSPOLITIZÁLÁS TANULSÁGAI
IRODALOM
SUMMARY
Oldalszám: 196
Kiadási év: 2005