Nincs termék a kosárban!
A klasszicizmus, a XVIII. század, a felvilágosodás művészete, nevét az antikvitás iránti érdeklődéséről kapta. Művészek és tudósok klasszikus témákhoz és formákhoz fordultak, régészeti ásatásokat folytattak, a művelt vagy műveltségre vágyó emberek Itáliába, Görögországba utaztak, hogy saját szemükkel láthassák az ókor csodáit. Ez volt az a kor, amikor az ókor erkölcsei váltak példaadóvá, a szülők gyermekeiket Brutusnak, Szolónnak nevezték el, a nők antikos ruhákban pompáztak. Nem egyszerűen művészeti mozgalom volt, hanem az élet egészét átható hit, szinte vallás. A klasszicizmus a régiekhez fordult, mégis meglepően modern művészetet szült. Ledoux és Boullée tiszta, geometrikus formákból álló építészete éppúgy a kor terméke, mint Goethe életműve, Voltaire iróniája, az enciklopédisták könyörtelen racionalizmusa, Canova erotikus szobrai.
A kötet szerzője, Hugh Honour egyszerre művészettörténész és kultúrtörténész. A korszak irodalmát, művészetét, gondolatvilágát ábrázolja, de attól sem riad vissza, hogy pletykáljon, szórakoztasson, egy-egy kikezdhetetlen tekintély magánéletéről beszéljen.
Tartalom
Köszönetnyilvánítás
Bevezetés
Az antikvitás és a klasszicizmus
Érzelmi fordulat
A művészetek újjászületése
Az antikvitás-kép
Herculaneum és Pompeji
Piranesi és Winckelmann
Homérosz
Művészet és forradalom
Művészet és politika
Nevelés
Művészek és műpártolók
Az eszmény
A természet és az eszmény
A klasszicista akt
Ha az értelem az építész
Az érzékenység és a fenséges
Érzelem és érzékenység
A klasszicista halálmód
A klasszicista táj
Epilógus
Az empire
A klasszicizmus és a romantika
A képek jegyzéke
Válogatott irodalom
Oldalszám: 201
Kiadási év: 1991