Nincs termék a kosárban!
Nincs készleten
Gandhára művészete – a múlt évszázad e régészeti-történeti felfedezettje – meghatározó jelentőségű volt az egész buddhista művészetre: a hellenizmus és a buddhizmus találkozása révén minden kétséget kizáróan ez a terület a buddhista emberábrázolás forrásvidéke.
A szerző – a kérdés avatott kutatójaként – érdekesen, színesen, a legfrissebb szakirodalom birtokában mutatja be a két kultúra találkozásának történeti és kultúrtörténeti feltételeit és megvalósulását, majd azt mutatja meg, hogy e találkozás hogyan hozta létre a sajátos gandhárai művészetet : hogyan lett az eredetileg ábrázolás nélküli Buddhából Gandhárában Apolló arcú Buddha. A könyv utolsó fejezetei e művészet főbb lelőhelyeit, művészeti anyagát és belső-ázsiai kisugárzását tárgyalják.
Szinte olvasatlan állapotú használt könyv.
Tartalom
Előszó
Bevezetés
Gandhára és a történelem
Nagy Sándor előtt
Macedón Nagy Sándor indiai hadjárata
A Maurja-birodalom
Asóka
A baktriai görög királyság
Menandrosz
A szakák
A parthusok
A kusánok
Miben hitt India?
Buddha a hagyományban
Buddha a legendákban és a dzsátakákban
Az istenek egében
Földre szállása
Születése
Nevelése
Házassága
Elhagyja házát és szerzetes lesz
Vezeklés - gyötrelmek
Bodhimandába megy és csodákat tesz
Mára, a Gonosz támadásra indul
Mozgásba hozza a tan kerekét
Megváltása a szenvedsétől
Földi maradványainak eltemetése
A buddhista panteon
Buddha vagy Apolló?
A láthatatlan isten
Buddha és Apolló
Gandhára művészete
India görögök nélkül
Bámiján és Bagrám
Gandhára művészete Belső-Ázsiában
A feltárások rövid története
Jegyzetek
Irodalom
A képek forrásai
Oldalszám: 167
Kiadási év: 1977