Nincs termék a kosárban!
Nincs készleten
A 19. és a 20.század fordulóján Európa szerte elterjedt szecesszió az 1960-as évektõl jött ismét divatba, és élvez azóta is töretlen népszerûséget. Az összmûvészeti alkotásra törekvõ stílus elõzményeit az angol preraffaeliták teremtették meg; példájuk hozta létre Párizsban, Münchenben és Bécsben azokat a mûveket, amelyeket ma a szecesszió fogalommal jelölünk. A mozgalom eszmei és stilisztikai célkitûzései hamarosan visszhangra leltek Magyarországon is. Olyan neves mûvészek oeuvre-je - vagy annak egy része - sorolható a szecesszióba, mint Lechner Ödön épületei, Rippl-Rónai, Gulácsy vagy Csontváry képei, Róth Miksa üvegablakai vagy Thoroczkai Wigand bútorai.
A kötet az eszmetörténeti és történelmi elõzmények felvázolása után átfogó képet ad a magyar szecesszió építészetének, szobrászatának, festészetének és iparmûvészetének alakulásáról. A képanyag válogatásánál a szerzõ arra törekedett, hogy a legnépszerûbb mûvek mellett kevésbé ismert alkotásokkal is illusztrálja mondanivalóját.
Tartalom
Bevezető
Művészeti megújulás, társadalomátalakítás
„Avult hagyomány" vagy megújító forrás: viták a nemzeti művészetről
Népművészet és orientalizmus
A szecesszió és a szimbolizmus kibontakozása és forrásai
Szecessziós hullámok a festészetben
A grafika és a könyvművészet reneszánsza
Rippl-Rónai József
Vaszary János
Csók István
Nagybánya és utódai
Szimbolikus tendenciák
Szimbolizmus és miszticizmus
Történeti és vallási témák
Az antik mítosz szerepe
Nemzeti mítoszkeresők
Budapest szfinx-asszony
"A virágünnep vége". Gulácsy Lajos
A nagy szintézis: Csontváry Kosztka Tivadar
Összművészeti műteremtés. Építészet, szobrászat, enteriőrtervezés
Historizáló szecesszió. Naturalista és történeti ornamens. Új szerkezettípusok
Magánpaloták kert- és Árkádia-metaforái. A múlt aranykorát idéző középületek
Kiállítás- és pavilonépítészet
Összegzés
Jegyzetek
Irodalom
Képjegyzék
Névmutató
Oldalszám: 164
Kiadási év: 2004