Nincs termék a kosárban!
Nincs készleten
A reformpedagógia a 20. században indult hódító útjára, és még napjainkban is nagy népszerûségnek örvend, noha azóta újabb elméletek is megjelentek (pl. kompenzatorikus pedagógia). A reformpedagógiának azonban vitathatatlanul nagy hatása volt abban, hogy a hajdani tekintélyelvû oktatás helyét világszerte a gyermekközpontú nevelés vette át, amelyben a gyermek fejlõdése és személyisége áll a középpontban. A megújulást sürgetõ életreformerek (Edward Carpenter, de Rudolf Steiner is) egy életörömmel átitatottabb, szellemileg és testileg is kiegyensúlyozottabb és egészségesebb életforma megteremtésének szükségességét hangsúlyozták, amelynek alapjait a fiatalkori nevelésben tartották megalapozandónak. A két eszmerendszer találkozási pontjait, kölcsönhatásait és egymásra utaltságát törekszik áttekinteni a könyv a magyar pedagógiai irodalom történetében és reflexióiban.
Oldalszám: 232
Kiadási év: 2005