Nincs termék a kosárban!

Bethlenfalvy Ádám: Dráma a tanteremben Történetek cselekvő feldolgozása

Bethlenfalvy Ádám: Dráma a tanteremben Történetek cselekvő feldolgozása

Cikkszám : S9789634147183
Kiadó:
L' Harmattan Kiadó
Fogyasztói ár5.250 Ft
Ár / kg:

A tantermi dráma különlegesen gazdag lehetőségeket kínál történetek osztálytermi feldolgozására. Ennek a cselekvésre, részvételre és alkotásra épülő műfajnak az elméletét és gyakorlatátjárja körbe Bethlenfalvy Ádám kötete. A könyv a tantermi dráma négy összetevőjét elemzi: a jelteremtést és jelentésalkotást; a fikció és valóság viszonyát; a szituáció és a kontextus fogalmát; és a vizsgálódás nézőpontját meghatározó keretet. Az elméletet minden ponton gyakorlatban kipróbálható példák teszik érthetővé. Ezután a történetek, szövegek vizsgálatának hét stratégiáját mutatja be. Ezek lehetővé teszik, hogy a történeteket anélkül vessék alá alkotó vizsgálatnak, hogy azok zárt egysége sérülne. A stratégiákat bemutató drámaórák a közoktatás teljes életkori spektrumát lefedik. Három részletes drámaóravázlatot kínál a szerző saját gyakorlatából, a többi példa neves külföldi szakemberek munkájából ad ízelítőt. Végül a drámaórák vezetésével kapcsolatban kínál gyakorlati irányelveket a szerző.
A Dráma a tanteremben olyan érdeklődőknek, tanároknak szól, akik szívesen ismerkednek az alkotó megértés drámapedagógiai lehetőségeivel, elméleteivel, módjaival.

Tartalom
Bevezetés
Narratíva és dráma
Mire használjuk a történeteket, és ők mire használnak minket?
A dráma
Mire használjuk a drámát a tanteremben?
A tantermi dráma fő összetevői
Jel és jelentés
Egyszerű gyakorlat a jelolvasás tudatosítására
A gyakorlat továbbfejlesztése drámává
Cselekvés és jelentésrétegek
A jelentés szintjei a gyakorlatban
Fikció és valóság a drámában
Színterek
Rejtett tartalom és a kapcsolódás pontja
Védettség: kontroll a fikció fölött
A fikció alkotói
A szituáció
Gyakorlatok a szituáció elemeinek alkalmazására
Belépés a fiktív szituációba
Kontextus
Egy példa: Bolton drámaórája
A drámaesemény összetevői
Keret
Stratégiák a narratívák dramatikus feldolgozására
A történet központi vagy mellékszereplőinek vizsgálata
Az őr - drámaóraterv
Előzmény létrehozása
A történet folytatása
Központi esemény megélése
Áthelyezés más kontextusba
Graffiti az iskolafalon - drámaóraterv
Központi probléma kiemelése - analóg történet
Vad - drámaóraterv
Átkeretezés - átültetés más műfajba
A dráma gyakorlati alkalmazásának alapelvei
A drámatanári attitűd
Fokozatosság
Mi a diákok dolga a drámában?
Mit vizsgálunk?
Belső koherencia
Facilitálás - hogyan vezessünk drámaórát?
Hogyan tovább?
Bibliográfia

 

Oldalszám: 98

Kiadási év: 2020

Ajánljuk még:

Please publish modules in offcanvas position.