
Nincs termék a kosárban!
Ebben a szöveggyűjteményben olyan különböző elméleti irányokat invitálunk a vizualitásról való közös gondolkodásra, mint a kognitív tudomány és percepcióelmélet, szemiotika, művészettörténet, feminizmus és pszichoanalízis, kulturális megközelítés, illetve tartalomelemzési módszerek. Minden elméleti irányt három szöveg képvisel a könyvben: a Bevezető szövegeket olyan írások közül választottuk, amelyek tankönyvszerűen vázolják az adott megközelítés lényegét és vizuális kommunikációs relevanciáját; az Alapszövegek az adott szemléletmód paradigmateremtő, már klasszikussá vált darabjai; az Esettanulmányok az aktuálisan tárgyalt szemléletmód gyakorlati felhasználhatóságát szemléltetik, azaz egy konkrét, az "utcán heverő" eset egyszerű elemzését nyújtják.A döntően magyarul eddig nem olvasható, kurrens írásokat tartalmazó kötetet ajánljuk mindazoknak, akik nem csak szemlélni, hanem kérdésekkel megragadni és értelmezni szeretnék a mindannyiunkat elborító hétköznapi látványokat.
Szinte olvasatlan állapotú használt könyv.
Tartalom
Blaskó Ágnes - Margitházi Beja: BEVEZETŐ
KOGNITÍV TUDOMÁNY ÉS PERCEPCIÓELMÉLET
Alva Noé - Evan Thompson: Bevezetés
Dániel C. Dennett: Hiszem, ha látom - vagy mégsem?
Ken Smith: Az észlelés és az újságoldal. Kritikai elemzés
SZEMIOTIKA
Sandra Moriarty: Vizuális szemiotika - elmélet
Roland Barthes: A kép retorikája
Judith Williamson: „Reklámmunka" (Részlet)
MŰVÉSZETTÖRTÉNETI MEGKÖZELÍTÉS
Dávid Carrier: Művészettörténet
William. J. Thomas Mitchell: A képi fordulat
Ernst Gombrich: Képi útmutatások
FEMINIZMUS ÉS PSZICHOANALÍZIS
Gillian Rose: Pszichoanalízis: vizuális kultúra, vizuális élvezet, vizuális széthullás
Mary Ann Doane: Film és maszk. A női néző elmélete
Kaja Silverman: A képernyő (Cindy Sherman: Untitled Film Stills)
KULTURÁLIS MEGKÖZELÍTÉS
Maureen Mahon: A kulturális termelők látható bizonyítéka
Michel de Certeau: Séta a városban
John Fiske: Madonna
TARTALOMELEMZÉS
Gillian Rose: Tartalomelemzés - megszámoljuk, amit lát(ni vélünk)
Philip Bell - Marko Milic: Visszatérés Goffman Gender Advertisements-éhez A tartalomelemzés és a szemiotikái elemzés kombinálása
Oldalszám: 434
Kiadási év: 2010