Nincs termék a kosárban!
A kötetben szereplõ tanulmányok mindegyike egy-egy angol vagy olasz reneszánszkori irodalmi alkotás mûközpontú elemzését tûzte ki céljául. Merész vállalkozásnak tûnhet olyan jól ismert, könyvtárnyi szakirodalommal rendelkezõ remekmûvekrõl újat mondani, mint Boccaccio Dekameronja, Ariosto Eszeveszett Orlandója, Dante Új élete, Shakespeare Titus Andronicusa, Chaucer Canterbury meséi vagy Spenser Tündérkirálynõje, mégis úgy éreztem, hogy a kritika máig adós maradt annak felderítésével, mit mondanak ezek a mûvek önmagukról és a világról, miközben helyüket keresik az õket körülvevõ irodalmi hagyományban.
Tartalom
Előszó
A szellemi test feltámadásának ígérete Dante Új élet című művében
A novellák motivikus összefüggései Boccaccio Dekameronjában
Dante griffmadara és Ariosto hippogriffje
A mesék sorrendje Chaucer Canterbury meséiben
Kultúrtörténeti paradigmák interferenciája egy angol manierista eposzban (Edmund Spenser Tündérkirálynőjének első két könyve)
A történelmi, mitológiai és irodalmi illúziók szimbólumrendszere Shakespeare Titus Andronicus című tragédiájában
Bibliográfia
Oldalszám: 242
Kiadási év: 2006