Nincs termék a kosárban!

Schmercz István(szerk.): Pedagógiai szociálpszichológia  Főiskolai jegyzet

Schmercz István(szerk.): Pedagógiai szociálpszichológia Főiskolai jegyzet

Cikkszám : S963853334
Kiadó:
Egyéb
Fogyasztói ár5.500 Ft
Ár / kg:

Schmercz István és munkatársai dicsérendőén újszerű feladatra vállalkoztak. Egy olyan jegyzetet adnak a főiskolai hallgatók kezébe, amely a honi felsőoktatásban hiánypótló, és szakmailag is magas színvonalat képvisel. Igaz, az elmúlt 1-2 évtizedben több szociálpszichológiai kézikönyv jelent meg magyar nyelven, ám ezek nem elsősorban a főiskolai képzés igényeit szolgálják, és általában kevéssé reflektálnak a szociálpszichológia pedagógiai alkalmazására. A jelen kötet egyes fejezetei az előbb említett kézikönyvek ismeretanyagát közvetítik közérthető módon és lényegre törően. A jegyzet kilenc fejezete azokat a témákat mutatja be, amelyek a szociálpszichológia törzsanyagából leginkább érdekelhetik a tanárokat. Különleges érdeme a kötetnek, hogy az iskola szervezetpszichológiai jelenségvilágának elemzésére külön fejezetet szentel. Ez újszerű és szokatlan megoldás, különös tekintettel arra, hogy a szervezetpszichológián belül is viszonylag kevés érdeklődés mutatkozik az iskolák iránt.

 

Tartalom

I. A PEDAGÓGIAI SZOCIÁLPSZICHOLOGIA (Schmercz István)
Tudománytörténeti előzmények
Az önálló tudománnyá válás történeti előzményei
Magyar vonatkozások
A pedagógiai szociálpszichológia tárgya
A pedagógiai szociálpszichológia legfontosabb tématerületei
A pedagógiai szociálpszichológia módszerei
II. A SZOCIALIZÁCIÓ (Schmercz István)
A szocializáció fogalma, tartalma
A szereptanulás tartalma
A szociális befolyásolás
A szereptanulás zavarai
Szerepkonfliktus
A szerepfeszültség csökkentésének főbb módszerei
III. A SZOCIALIZÁCIÓ SZEREPE A SZEMÉLYISÉG
FEJLŐDÉSÉBEN (Ivan Mikolajovics Cimbaljuk)
A szocializáció analitikus értelmezése
Az erkölcsi szocializáció
A tevékenység szerepe a szocializációban
IV. A KOMMUNIKÁCIÓ (Hadházy Jenő)
A kommunikáció alapfogalmai
Az agyféltekék szerepe a kommunikációban
Néhány kommunikáció-modell
A társas kommunikáció
Az emberi kommunikáció csatornái
A kommunikáció legjellemzőbb nemverbális csatornái
Az emberi kommunikáció kialakulása és fejlődése
A pedagógiai kommunikáció jellemzői
V. A SZOCIÁLIS ATTITŰD (Rozgonyi Tiborné Váradi Éva)
Az attitűd fogalma, és történeti változásai
Az attitűd szerkezete
Az attitűdszerveződés elméletei
Az attitűdök mérése
VI. A CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ (Margitics Ferenc)
A család mint közvetítő társadalmi egység
A család szocializációs funkciói
A család mint kiscsoport
A család mint rendszer
VII. .AZ ISKOLAI SZOCIALIZÁCIÓ (Schmercz István)
Az iskolai szocializáció általános jellemzői
Az iskolai osztály
Csoportjelenségek az osztályban
A pedagógus, mint foglakozási szerep
Az önmagát beteljesítő jóslat
Tanulás az iskolában
A pszichés állapotok jellemzői és szerepük a tanulásban
A pedagógus motivációs stílusa
VIII. AZ ÁTLAGOSTÓL ELTÉRŐ TANULÓK {Madácsi Mária)
A tehetséges tanulók
A szociálisan inadaptált tanulók
A tanulási zavarok
IX. AZ ISKOLA MINT SZERVEZET (Kőműves Zsuzsanna)
Szervezetelméleti alapfogalmak
Szervezeti modellek
A szervezeti kultúra fogalma, rétegei
Az iskolai szervezetek speciális vonásai
X. FELHASZNÁLT IRODALOM
XI. NÉV- ÉS TÁRGYMUTATÓ

 

Oldalszám: 231

Kiadási év: 2002

Ajánljuk még:

Please publish modules in offcanvas position.