Nincs termék a kosárban!
Kissé leegyszerûsített képlet szerint a határon túli magyarok olvasáskultúrája és nemzettudata egyaránt magasabb szintûnek bizonyult a magyarországinál. Mindkettõ feltehetõleg a kisebbségi helyzet identitást erõsítõ nyomása alatt állt elõ.
Tartalom
Előszó és köszönetnyilvánítás.
I. BEVEZETÉS
II. A HATÁRON TÚLI MAGYAR OLVASÁSKULTÚRA KUTATÁSA
1. Kutatási előzmények
2. Ezredfordulós felméréseink
III. IDENTITÁSTUDAT, NEMZETTUDAT
1. Tartozik-e valamelyik nemzethez?
2. „Mit jelent az Ön számára magyarnak lenni?”
3. Identitástípusok
4. Nemzeti identitás - más empirikus megközelítésben
IV. NYELVHASZNÁLAT, NYELVVÁLASZTÁS
1. Anyanyelv és a házastárs anyanyelve
2. Iskolai tannyelv
3. Hétköznapi nyelvhasználat
4. „Intim” nyelvhasználat
5. Összegzés
V. SAJTÓ ÉS KÖNYVOLVASÁS
1. Sajtóolvasók és nem olvasók
2. Milyen nyelven olvassák a sajtótermékeket?
3. A sajtóolvasás nyelvhasználati és könyvolvasási háttere
4. A könyvolvasás gyakorisága öt ország magyar népességében
5. A könyvolvasás rétegspecifikus jegyei
6. A könyvolvasás nyelve
7. Az olvasmánybeszerzés forrásai
VI. OLVASÓI ÉRDEKLŐDÉS, OLVASÓI ÍZLÉS
1. Mit olvasnak a Kárpát-medencében?
2. Olvasmányszerkezet
3. Kedvenc írók, emlékezetes olvasmányok
4. Olvasói ízléskategóriák
5. Szükség van-e a klasszikusokra?
VII. MÚLT- ÉS JÖVŐKÉP MINT AZ IDENTITÁS RÉSZE
VIII. OLVASÁSKULTÚRA ÉS NEMZETI IDENTITÁS
IX. FÜGGELÉK
1. Térképek
2. Táblázatok
3. Kérdőívek
X. IRODALOMJEGYZÉK
Oldalszám: 206
Kiadási év: 2005