Nincs termék a kosárban!
Nincs készleten
A nõnevelés történetének - éppúgy, mint a férfiak nevelése történetének - több évezredes múltja van, amelynek minden részletre kiterjedõ bemutatásával adós még a neveléstörténet-írásunk. Pedig a lányok nevelése évezredekig más utakon járt, mint a fiúké. Az emberrõl, a nevelésrõl, annak céljáról, az alkalmazott módszerekrõl elmélkedõ filozófusok és pedagógusok szinte kizárólag a fiúk nevelését tartották szem elõtt, amikor gondolataikat papírra vetették. A nevelés és oktatás intézményeinek története is elsõsorban a férfiak társadalmi szerepekre való felkészítésének színtereivel, azaz fiúk iskoláival foglalkozik. Képletesen szólva: a nõnevelés története hasonlatos a Hold túlsó oldalához: az emberek évezredekig csak találgathattak róla, és ismereteink ma is hiányosak. A mozaikszerû történeti források arra engednek következtetni, hogy a nõnevelés története jószerivel a nevelés "árnyoldalának" története.
Ebben a kötetben e hosszú folyamat egyes állomásaihoz szeretnénk elkalauzolni az érdeklõdõ olvasót. Nem törekszünk teljességre - a minden részletre kiterjedõ nõnevelés-történet megírása még várat magára. Célunk az, hogy érzékeltessük a két nem nevelésének történetében fellelhetõ drámai különbségeket, és felvázoljuk a leánynevelés felzárkózásának, rendkívül lassú, megtorpanásokkal és visszaesésekkel terhes folyamatát.
Oldalszám: 190
Kiadási év: 2006