Nincs termék a kosárban!
Vannak emlékeink kisgyermekkorunkból? A legtöbbünk válasza erre a kérdésre az, hogy ha vannak is egyáltalán, ezek csak homályos, bizonytalan emléktöredékek. Miért? Vannak-e emlékeik a kisgyerekeknek? A legtöbb emberben ez a kérdés fel sem merül, sõt általában éppen az tûnik fel, hogy mennyire magabiztosan utalnak emlékképeikre. Hogyan csinálják? Nem mond ellent egymásnak ez a két tapasztalat? Közös-e a kulcsa a két dilemma megoldásának? A könyv ezekre a kérdésekre keresi a választ.
Tartalom
KÖSZÖNETNYILVÁNÍTÁS
AZ EMLÉKEZET FEJLŐDÉSÉNEK KÉRDÉSE
DIÓHÉJBAN A FELNŐTTEK EMLÉKEZETÉRŐL
A DEKLARATÍV ÉS NEM DEKLARATÍV EMLÉKEZETI RENDSZEREK
AZ ÖNÉLETRAJZI EMLÉKEZET KIALAKULÁSA,
AVAGY A GYERMEKKORI AMNÉZIA JELENSÉGE. ELMÉLETEK
Már beszélő gyerekek (3 évesek) eseményemlékezeténekjellemzői
UTÁNZÁS ÉS EMLÉKEZET
Az utánzás és elméletei Az utánzás formái és funkciói
A késleltetett utánzás
A késleltetett és a kiváltott utánzás mint módszer
Utánzás: a felidézés nyelv nélküli eszköze
Egy- és kétéves gyerekek nyelv előtti eseményemlékezete PROBLÉMÁK ÉS KRITIKAI MEGJEGYZÉSEK
EMLÉKEZŐ BESZÉLGETÉSEK. Az emlékező elbeszélés fejlődése
Egy kisgyermek nyelvi emlékei: összegzett vagy egyedi emlékek
UTÁNZÁS. „EGYEDI” VAGY „ÁLTALÁNOS” EMLÉKEK ELŐHÍVÁSA?
Emlékeznek-e kisgyermekek megkülönböztető jegyekre?
Változó célok, változó események
CÉLIRÁNYOS CSELEKVÉSEK UTÁNZÁSA - A RACIONÁLIS UTÁNZÁS ELMÉLETE
Utánzás célirányosan
Utánzás modell nélkül
KIFEJEZETT (ELŐZETES) SZÁNDÉKOK ÉS AZ ESEMÉNYEK ELŐHÍVÁSA KISGYERMEKEKNÉL
KONKLÚZIÓ
KITEKINTÉS
GYERMEKKORI AMNÉZIA - KIRE JELLEMZŐ?
IRODALOM
Oldalszám: 250
Kiadási év: 2002