Nincs termék a kosárban!
„A reneszánsz szép szavának hallatára sokféle képzettársítás merül fel napjaink kiművelt emberfőjének tudatában. Megjelenik az európai kultúra aranykorának ragyogó panorámája, az óriásokat termő korszak hatalmas víziója, az antikvitás halhatatlan értékeinek ezeréves álmukból való ébresztése, a humanizmus tudományos, irodalmi, művészeti ideológiájának ma is magával ragadó ereje. Felidéződik, talán némi túlzással, a lét és tudat hajdani kivételes harmóniájának egyszer elért boldog állapota, és feltűnik mindenekelőtt az egykorú Itália művészetének pompázatos összképe.” - írja Vayer Lajos, aki arra a kivételesen nehéz feladatra vállalkozott, hogy ennek a művészetnek „pompázatos összképét” ne csak felvillantsa, hanem rekonstruálás közben elemezze, rendszerezze és értékelje. Könyvében elhatárolódik a trecento, quattrocento és cinquecento korszaka, és a nagy korszakokon belül a művészeti ágak szerint csoportosítja az építészet, szobrászat és festészet remekműveit. A szerző koncepciója az „igazi” reneszánsz fejlődési vonalát a szintézist teremtő cinquecentóra futtatja ki, és lendületes műelemzésekkel vezeti el az olvasót a Leonardo-Raffaello-Michel-angelo hármasban megtestesülő csúcspont felé.
A kötet második kiadása tisztelgés is Vayer Lajos előtt, akinek kutatásai a művészettörténetnek szinte minden korszakát és ágát felölelik, aki a mai budapesti múzeumok szinte mindegyikén rajta hagyta a keze nyomát, s aki több mint harminc éven keresztül a magyar művészettörténészek generációit tanította.
Tartalom
BEVEZETÉS
A TRECENTO MŰVÉSZETE
A QUATTROCENTO ÉPÍTÉSZETE
A QUATTROCENTO SZOBRÁSZATA
A QUATTROCENTO FESTÉSZETE
A CINQUECENTO ÉPÍTÉSZETE
A CINQUECENTO SZOBRÁSZATA
A CINQUECENTO FESTÉSZETE
IRODALOM
KÉPJEGYZÉK
NÉVMUTATÓ
Oldalszám: 265
Kiadási év: 1998