Nincs termék a kosárban!
Nincs készleten
A kötet egy évvel ezelőtt megjelent elődjének,a magyarországi művészetet a kezdetektől 1800-ig bemutató összefoglalásnak a gondolatmenetét folytatva, kronologikus rendben tárgyalja az 1800-tól napjainkig eltelt több mint kétszáz év művészetét. Öt nagy fejezetét a korszak legjelesebb szakemberei írták,a kik a legújabb módszerek és tudományos eredmények érvényesítésén kívül arra is gondoltak, hogy a művészet fejlődését a történelem és a kultúra alakulásával párhuzamosan mutassák be. A korábbi hasonló témájú könyvektől eltérően az építészet és képzőművészetek tárgyalása nem a legutolsó korszakhatárral zárul, hanem számot vet szinte az utóbbi hónapok művészeti eseményeivel is. A szöveget több mint 400 kép, gazdag bibliográfia, valamint mutatók egészítik ki.
Tartalom
Előszó
Sisa József: Építészet a 19. században
A klasszicizmus meggyökeresedése és a klasszicista kastélyépítészet kibontakozása
A korai gótizálás, a klassziciuzmus alternatívája
Új utak a protestáns és katolikus templomépítészetben a 19. század első felében
A klasszicista Pest és a polgári építészet
Az első világi középületek
A klasszicizmus felbomlásának változata. A kubusos és a várszerű stílus
Stíluskeresés és a nemzeti stílus problematikája
Kastélyépítészet a polgárosodó országban
Városépítés a kiegyezés után
Mérnöképítészet
Építészeti oktatás, külföldi tanulmányok, építészeti szaksajtó
A polgári élet épületei
Városi és állami középületek. Egyházi építészet a század utolsó harmadában
Millenniumi építkezések 101
Szabó Júlia: A 19. század képzőművészete
Eszmék, előzmények
A század kezdetei. Oktatás, műfajok
A szobrászat a 19. század első felében
Néhány kritikus és műpártoló
Arckép, életképfestészet az 1820-as évektől 1850-ig
Tájfestészet, tájábrázolás
Történeti grafika és festészet
A történeti tájkép
Az életkép mesterei a festészetben és a szobrászatban: 1850-1880
A realista tájkép
A polgári életkép a szabad természetben, a portré és a táj megújulása
Életképek és tájképek a historizmus, a naturalizmus és a szecesszió mezsgyéjén
A századvég historizmusa. Szobrászok és festők
Gábor Eszter: A 20. század első felének építészete
A századelő
Lechner Ödön és a magyar építészeti szecesszió
A Lechner-iskola
Magyar formanyelv-Lechnertől távolabb
Nyugat-európai hatások alatt
A továbbélő historizmus
A háború után
Fokozatos eltávolodás a historizmustól
A modern építészet kibontakozása
Az építészeti avantgárd
Az avantgárd után
A második világháború után
Az újjáépítés évei
Prakfalvi Endre: A 20. század második felének építészete
A fordulat évei és a diktatúra építészete 1956-ig
A kora Kádár-kor, a hatvanas évek építészete
Építészet az "érett" kádárizmusban
Építészet a pártállam bukásának és a többpárti demokrácia megteremtésének évei alatt
Beke László: A 20. század képzőművészete
Az első évtizedek
Művésztelepek, irányzatok, egyéniségek
Avantgárd
A két világháború között: kölföldön és itthon
Emigrációban
A hazai helyzet
1945-től 1956-ig
1956-tól a hetvenes évek elejéig
Absztrakció
Szürreális, szürrealista, szürnaturalisztikus, groteszk
Szobrászat
Montázs, pop, happening, Fluxus
Újkonstruktivista törekvések
Külföldiek
Kiállítások
Az 1970-es évek
Neoavantgárd magatartásformák
Konceptuális művészet és a "koncept"
Hiperralizmus
Medialitás, film, videó
Individuálmitológia, Rózsa-presszó, performance
Az évszázad utolsó két évtizede
Újfestészet, transzavantgárd, új szezonalitás
Posztavantgárd pozíciók
Csoportok
Zenei kapcsolatok, performance és installáció
Média, komputer
Rendszerváltás
Ezredfordulós kitekintés
Válogatott irodalom
Képjegyzék
Helynévmutató
Névmutató
Oldalszám: 508
Kiadási év: 2002