
Nincs termék a kosárban!
Nincs készleten
A szerző Halas György miskolci nyugdíjas olvasmányos formában - saját sorsán keresztül - jól láttatja az immár fél évszázaddal ezelőtti vasutat, az akkori MÁV és a vasutasok rangját, fegyelmét, belső életét, miközben érzékenyen kitekint a korra, a társadalom életére és a háborút követő vasúti változásokra is. A kötetből az általunk jól ismert vasútnak egy másik oldalát ismerjük meg. A szerző igen jó érzékkel, kétségbevonhatatlan vasutas elkötelezettséggel tárja fel a nagyapától, apától örökségbe kapott szolgálati hűséget, mely Bicskétől - Murakirály-Perlakon át- a Miskolci Vasútigazgatóságig elkísérte.
Külön értéke a kötetnek, hogy egyebek között a háború idején az országhoz visszacsatolt egyvágányú pályákon a szinte primitív jelző- és biztosítóberendezések mellett bonyolított forgalmat, a szakvizsgák szigorú egymásra épülését, a tisztképzői tanfolyam színvonalát, a vasút szeretetének három generáción való átörökítését, az egyéni és a közösségi vasutas sorsokat, a háborús pusztítást és újjáépítést, az azt követő hibákat és erényeket is szemléletesen bemutatja. Emeli a kötet színvonalát, hogy a közreadott fotók, dokumentumok ma már csak többnyire múzeumokban láthatók, amelyek a szerző aprólékos, vasúti értékmentő munkájának jó szándékát egyértelműen igazolják. Bár a Vörös lámpák az utolsó kocsin c. kötet is a Vasúthistória könyvek sorozatban jelenik meg, ez a könyv mégsem a vasúti technikának, hanem az azt szolgáló vasutas dolgozóknak és fegyelmezett helytállásuknak állít emléket. Értékét az is mutatja, hogy a Közlekedési Múzeum az eredeti kézirat néhány fejezetét vasúttörténeti hűsége, ma már nehezen pótolható dokumentatív jellege miatt megvásárolta.
Tartalom
Előszó
Váratlan áthelyezés
Új munkatársak
Koszt-kvártélyon
Így lettem vasutas
Az első szolgálat
Fájó üzenet
Az OTTOK csárdában
Lakáscsere
Selymét a barka már kitakarta
Borúra derű
Állomásbejárás
A pályán járni tilos
Az orvvadászat után meghívás egy teára
Termeskocsi, sínautó, kézihajtány
Megrezdül a bokor
Miért késett a munkásvonat?
Kényszerlakhely
Felháborító eset
Isaszeg helyett Lőrinci
A tiszti tanfolyamon
Kisterenye - Szeged - Aszód
Mocsárlecsapódáson Beregszász mellett
Az intelligenciavizsgán
Bicske a vasút közepe
Vasúti rangok és paszományok
Végre Hatvan vasútállomáson
Az első balesetem és a kézfogó
Mit ér a felmentés háború idején?
A lovassági kard bosszúja
A világ megbolydult
Rád kerül a sor, virágos Hatvan
A bombázás után
Nyemci jeszty?
A fegyvernyugvás után
A hosszú gyaloglás
Agitátorok érkeztek
Füzesabonyi éveim
Központi szolgálatban
Tűnődés
A kötetben szereplő fotók jegyzéke
A kötetben szereplő okmányok jegyzéke
Oldalszám: 243
Kiadási év: 1991