2 800 Ft



4 900 Ft



2 500 Ft



8 900 Ft



2 490 Ft



4 800 Ft

Kereső

Kategóriák

VirtueMart
Az Ön kosara pillanatnyilag üres.

Jelentés: Az Ön böngészője nem engedélyezi a cookie fájlok használatát. A vásárláshoz mindenképpen szükség van erre a funkcióra. Módosítsa a böngésző beállításait!


Síklaki István (szerk.): Szóbeli befolyásolás - II. Nyelv és szi
Teljes méretű kép megtekintése


Síklaki István (szerk.): Szóbeli befolyásolás - II. Nyelv és szi

( Typotex Kiadó )
Egységár (darab): 3 714 Ft



Tesszük, de nem tudjuk. Így használjuk a nyelvet. Vajon egy adott szituációban miért éppen az egyik udvariassági fordulathoz folyamodunk, s nem a másikhoz? Vajon az újságíró milyen stratégiával szedi ki az információt interjúalanyából? Vajon miként építik föl a politikai beszédeket annak érdekében, hogy a hallgatóság rendre lelkes tapsviharban törjön ki? Vajon milyen társadalmi indítékai és mûködési mechanizmusai vannak a szóbeszédnek? Vajon le tudjuk-e leplezni a reklámkészítõk nyelvi furfangjait? Mindezek a jelenségek sok egyébbel együtt a nyelv stratégiai használatát testesítik meg. Ez a különös emberi képesség számos elméleti diszciplína (szociolingvisztika, pragmatika, logika, kognitív pszichológia, nyelvészet és szociálpszichológia) és gyakorlati alkalmazás (médiaelemzés, a politikai beszédek retorikája, a bírósági befolyásoló beszéd, a reklám vagy a terápiás interjú) tárgya, melyeket jelen válogatás átfogóan mutat be.

A könyv két kötetben jelenik meg, amelyek egymástól természetesen nem elválasztható, de eltérõ hangsúlyú tematikával közelítenek a nyelv stratégiai használatához. A II. kötet a mindennapi társadalmi gyakorlat oldaláról vizsgálja a nyelvi befolyásolás jelenségeit, a nyilvános beszédtõl az udvariassági stratégiákon át a bírósági tárgyalóterem szituációjáig.

 

Oldalszám: 324

Kiadási év: 2008



Kérdés felvetése a termékről



Copyright 2019. All Right Reserved | ÁSZF | Adatvédelmi szabályzat